Thursday 8 October 2009

Educatia prin iubire



Curtea Veche, 2007, aprox 23 lei


Ross Campbell este psihiatru si consilier familial american. Mai are cateva titluri vandute in peste un milion de exemplare, (ma rog, nu neaparat asta ma face sa-l citesc) printre care How to really love your child, How to really love your teenager, sau Cele 5 limbaje de iubire ale copiilor, ultima scrisa in colaborare cu Gary Chapman.

O carte care mi-a placut enorm
Mesajul e actual, afectuos, sclipitor.
Ideea cartii este una simpla: iubeste-ti cu adevarat copilul si problemele se vor dezlega mai usor sau chiar vor fi evitate.
Nu cred in formule magice, in metode miraculoase sau in retete universale. Nici sfaturile lui Ross nu le iau ca atare, ci le vad ca o abordare inteligenta si umana a ceea ce trebuie sa fac eu acum: sa-mi ajut pruncul sa se formeze, sa ii ofer.. educatie.

Continutul este bine structurat.
In deschiderea cartii se face o trecere in revista a unor fenomene mai putin fericite observate la ultimele generatii de copii si tineri si apar cateva semne de intrebare.
In continuare rasfoim inapoi istoria curentelor de gandire din educatie si vedem cum se punea problema in anii '50, '60, '70, se descrie putin stilul de educatie-dresura behaviorist Mod.C si se deslusesc cauzele tulburarilor curente.
Apoi cartea te introduce in educatia iubitoare.
Cum sa creezi o relatie cu copilul tau, cum sa te apropii de el si mai ales, cum sa-i intelegi nevoile.
Cum casa ta trebuie sa devina locul preferat de joaca al copilului tau si al prietenilor lui, cum arata cele doua extreme ale parintilor prea axati pe control sau a celor prea permisivi, etc, etc.
Mi-a placut foarte mult. Si coperta.

1 comment:

alina said...

Am auzit de autor, referinte bune de fiecare data.
Coperta e superba.
O sa-l caut si eu. :)