Thursday 27 November 2008

Groaza de vaccinuri

Iarasi ma rascoleste spectrul vaccinurilor
Iti e suficient sa dai o privire in mare pe blogul anti-vaccin, si ti se face parul maciuca.
Da, stiu, "sunt exagerari" si "n-o sa ti se intample tie", dar mie imi da al naibii de gandit
Viatalatara sapa cu spor pe tema asta

Prima oara mi-am iesit din matca inainte de doua luni, cand urma "sa incepem" vaccinarea, desi inceputul fusese deja facut la doua zile de la nastere. M-am documentat, m-am ingrozit, m-am impotrivit.
Persoane insa din domeniu, de mare incredere si responsabile din fire, m-au sfatuit intensiv sa ma calmez si sa vaccinez pruncul. "Nu exista sa nu vaccinezi anti-polio, intelege; asa ceva nu se poate"
SE POATE, dar ar fi ca si cum in timpul zborului, m-as trezi sa trec eu in locul pilotului la bord, pentru ca am observat ca el e beat si abia tine "volanul".
Adica una din distractiile cele mai tari ale .. cuiva:
sa ne puna sa alegem nu intre doua rele, ci intre doua groaznice.
Acum iar mi s-a tulburat creierul; imediat implinim 6 luni, si ar fi portia a 4-a.

7 comments:

raluca said...

iti impartasesc groaza, dar dupa cum iti spuneam ca si comentariu la un post de-al tau mai vechi, ele sunt obligatorii. nu ii primesc de ex la scoala fara. eu asa stiu...tot ce am putut eu face, a fost sa NU ii fac si altele suplimentare, chiar daca pediatra voia sa imi bage direct pe gat si altceva si sa raman doar cu cele obligatorii.

alina said...

exact ca și Raluca, îți spun și eu, groaza e mare, riscuri există, multe sunt exagerate, dar nu se poate fără. nici la noi nu se poate înscrie copilul la școală fără ele, ce să-i faci, doar nu te apuci să i le faci pe toate la 5-6 ani!! fă-le numai pe alea obligatorii și gata.

mamica de Sebastian said...

Io nu inteleg de ce ti-e groaza de vaccinuri...Trebuie sa le faca...MAcar pe alea obligatorii nu si cele suplimentare.....Nu stiu cum e in ro cu cele suplimentare,aici exista doar obligatorii..Suplimentare sint cele de TBC si alte boli din diferite tari exotice,ca malaria si alte cele

alex said...

Nu e un subiect simplu, e chiar dificil. nu se poate raspunde repede prin Da sau Nu

Novaccin said...
This comment has been removed by the author.
Novaccin said...

Eu nu mi-am vaccinat copiii si sunt bine mersi sanatosi si la scoala. Conform legii, oricine poate refuza un tratament sau o interventie medicala.

carpeta plutitoare said...

Un subiect controversat. Am cunoscut multe mame aici in Germania care au refuzat vaccinul, insa pe propria lor raspundere. E o sarcina imensa pe care ti-o asumi ca parinte, in cazul in care sistemul de sanatate ti-au oferit aceasta oportunitate. Pareriile sunt intotdeauna contradictorii, pe mine lamurindu-ma intr-un final unul dintre pediatrii de la cabinetul medical unde este inscris Lazi. Tipa asta a mers volunatar vreo cativa ani in Africa. Acolo mii de copii mor anual din cauza epidemiilor. Vaccinul pentru ei ar fi o binecuvantare, insa lipsa banilor face imposibila vaccinarea copiilor. In Europa (cu toate ca Romania e trecuta pe o lista "rosie", pentru ca sunt in permanenta epidemii, lucru inadmisibil intr-o tara UE) totusi vaccinarea este mai mult sau mai putin gratuita, iar mortalitatea infantila a scazut odata cu vaccinarea. Normal ca sunt si anumite "reactii adverse" dar, realisti sa fim, decat moartea, aleg totusi vaccinarea.